woensdag 24 augustus 2011

tis toch weer toevallig..

..ik kwam weer een interessante tentoonstelling tegen!

ik spurtte gisteren nog snel de bieb binnen (laatste poging om nog wat boeken gelezen te krijgen voor cimic-deadline. TE. LAAT. ik weet het. maar hey, ik ben een last-minute girl & proud of it!), en daar stond het dus vol getuigenissen. Het minderhedenforum zet enkele pioniers in de kijker, allemaal mensen van een andere afkomst die tonen wat er mogelijk is als men ambitieus is en wat er mogelijk is als er kansen worden gegeven aan ethnisch-culturele minderheden. Bekenden (journalist Phara de Aguirre, zangeres/danseres/dj Zohra) en minder bekenden (onderwijzeres Barbara Barreto, politicoloog Sami Zemni) doen er hun verhaal: hoe hun verleden en hun afkomst hen heeft gevormd en gemaakt wat ze nu zijn.
kweeniehoe interessant natuurlijk. mijn bieb-bezoekje werd prompt met een goei uurtje verlengd.

tis weeral nen aanrader, nog tot 31 augustus te bewonderen in de Antwerpse bibliotheek Permeke. zeker doen! wie er niet meer geraakt, gene stress, je kan de tentoonstelling ook online bezoeken :): klik hier

digitaal werken, you gotta love it!! en zó milieuvriendelijk :)