donderdag 25 augustus 2011

luie blogger..gaat recyKleren!!

ik ben zo'nen blogger da veel conceptjes schrijft, maar weinig publiceert :s
goei ideekes dakik heb hoor, maar de uitwerking blijft vaak uit..*

LUI, LUIer, LUIst..

anyway, lang lang láng geleden ging ik eens een stukje schrijven over de wake-up-avond die we bij cimic hadden.
maar da's er toen natuurlijk nie van gekomen. ik ga da nu goemaken :)

het was een avondje georganiseerd door studenten die naar de klimaatconferentie van kopenhagen waren geweest. met deze avond wilden ze ons wakker schudden en vooral laten zien dat iedereen een verschil kan maken. ze lieten wat mensen opdraven die over hun organisatie, interculturaliteit en klimaatverandering kwamen vertellen. de opvallendste organisatie was TEMA, zij willen in Nederland mensen van Turkse afkomst betrekken bij het milieu en de natuur. Door mee te werken aan het project De Groene Moskee weten ze de interesse op te wekken door heel gerichte acties waar ze de islam bij betrekken. kei-origineel hoe ze hoe ze bv. moslimvrouwen aan het fietsen krijgen!

na de voordracht vroegen de organisatoren ons zelf in actie te schieten. we moesten in groep een aantal ideetjes verzinnen om ook iets te doen met interculturaliteit/milieu. mijn voorstel was om de hippe hobby "naaien" te integreren in een project met bv allochtone meisjes door hen aan te leren hoe ze van oude/vormeloze/lelijke kleren opnieuw een draagbaar kledingstuk kunnen maken. kleren recycleren dus! ne naam had ik nog niet verzonnen, imagine mijn enthousiasme toen ik enkele weken geleden dit voorstel tegenkwam! leuke ideetjes om te recyKleren hier (opgepast, een pinterest-verslaving is snel ontwikkeld!).
ik ga da zeker is proberen en dan mijn enthousiasme verspreiden :)
(met de vriendinnetjes doen wij binnenkort trouwens ook een kleren-swapping-avond, ook ne vorm van hergebruiken hé ;) )


*reden waarom er deze week wel veel postjes verschijnen: den blog was mede opgestart voor de cimic-verwerking en dat moet morgen afgegeven worden :) dringend tijd om ideetjes om te zetten in tekst dus!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

tof! is dat swappen of recykleren dan beter dan het naar ne kledingcontainer te brengen? dat zou ook al uitgebuit worden en niet zo eerlijk zijn als ze willen doen uitschijnen dus recykleren is een goei initiatief! vanaf nu hou ik alle afgedragen/te kleine spullen bij!

J

kelly zei

hmm ik dacht weral dat de kledingcontainer ook goe was.. ik ben af en toe wa naïef dus ik geloof er toch nog in, der moet toch ook iet goe aan zijn? kzal da is onderzoeken..
het recykleren en swappen gaat in ieder geval ook onze overcomsumptie tegen ;) maar ge helpt er wel nie echt iemand anders mee en met de kledingcontainer wel..
dus afwisselen zeker?