woensdag 12 januari 2011

mijn nieuwe liefde..

http://meisjehip.nl/?tag=granaatappel


de granaatappel!!!

wordt tegenwoordig onder allerhande gerechtjes gedraaid (ontbijt-platte-kaasje, lunch-slaatje, ..). met dank aan mijn schoonzusje die ons onderstaand (libelle-)gerechtje voorschotelde op kerstavond!

you need 

  • 400 g rivierkreeftjes
  • 1 granaatappel
  • 2 el mayonaise
  • enkele blaadjes verse koriander
  • zwarte peper
  • grof zeezout
  • 200 g rucola
  • olijfolie 
    you do
    Haal de pitjes uit de granaatappel, en verwijder zorgvuldig alle bittere, witte velletjes.
    Hak de koriander fijn.

    Meng de rivierkreeftjes met de granaatappelpitten (hou er een paar opzij voor de afwerking), de mayonaise en de gehakte koriander. Breng op smaak met peper en zout.
    Maak de rucola aan met een scheutje olijfolie. Breng op smaak met peper en zout.

    Verdeel de aangemaakte sla over acht mooie glazen en leg er de rivierkreeftjessalade op. Werk af met de rest van de granaatappelpitten.

    4 opmerkingen:

    Anoniem zei

    wel heel duur die spullen. ik maakte ooit het Nigella-granaatappelijs, remember? meer dan een euro per granaatappel! enneuh, your eco footprint will increase big time..... x Lazy J

    kelly zei

    jokeeeeeeeeuuuuuuuh! daar had ik helemaal nog nie aan gedacht!! ik doe wel lang met ene granaatappel ze :(

    Anoniem zei

    seizoensgroenten en -fruit en liefst streekgebonden, dat is de boodschap!

    www.velt.be

    check out de kalender!

    Jokke Milieu

    kelly zei

    daar komt nog een blogje over :) da sta al lang klaar in mijn hoofd maar geraakt nie getypt :)
    de titel is pastinaak.. of da komt er toch al zeker in voor ;)