woensdag 25 april 2012

weekend retreat - minca!

hola todos!!

na een stevige portie kindervreugde was het tijd om er eens een weekendje op uit te trekken!
we gingen naar minca, wat een zaaaaaalige getaway!! om er te geraken moesten we naar het busstation van santa marta, waar we in een collectivo kropen, dit is een mega-oude auto die pas vertrekt als hij vol is :). zo grappig, in belgië zouden we zeggen: nee mijn karretje kan die hellingen niet aan, terwijl je hier met de meest krakkemikkelige auto's de heuvels moet trotseren :)
we verbleven in casa loma, een übergezellige hostel op een heuvel! toen de collectivo ons daar afzette, was het wel effe slikken. we moesten een stevig stuk klimmen naar casa loma!! maar boy, was it worth it!! bij het bovenkomen, zagen we een supergezellige stek waar iedereen zat te chillen in een hangmat en wat een view!!! we hadden hangmatjes gereserveerd om in te slapen dus hebben ons daar geïnstalleerd en daarna zijn we aan onze eerste uitstap begonnen, naar pozo azul, een soort van natuurlijke pool met kleine watervalletjes. heel gezellig maar het begon natuurlijk net keihard te regenen toen we eraan kwamen :) maar toch was het de moeite, de wandeling ernaar toe was mooi, leuk en niet te zwaar ;)
's avonds net op tijd terug voor de zonsonderdag in casa loma. one word: WAUW! dan hebben we in casa loma gegeten, een heel leuk concept, ze koken 1 gerecht (met veggie optie) voor iedereen die wil en eten dan allemaal samen. leuk voor het sociale contact. het is echt héél tof om daar gewoon te zitten, met iedereen te praten, wat te lezen in een hangmat en spelletjes te spelen!! the minca-experience is not complete zonder casa loma! aanrader mensjes!!
onze eerste nacht in de hangmat was wat ongemakkelijk :) ik was wat bang om eruit te vallen en af de heuvel te rollen ;) maar de tweede nacht ging het al héél wat beter hoor :) practice makes perfect!!
op dag 2 gingen we een grotere uitdaging aan, nl. een wandeling naar de watervallen. een stevige wandeling naar boven die me niet zo goed afging (ik begon wat ziekjes te worden - moet toch nog eens nadenken of ik die ciudad perdida zal aankunnen :s), maar man wat was het leuk toen we aankwamen en in de pool bij de waterval konden springen!!! na ons zwemmertje begon het weer megahard te gieten! ik heb wie-ben-ik dan maar geïntroduceerd bij de rest van de crew, lachen :) (hier noemen we het cavesa-famosa ;) ). toen het minder hard regende zijn we aan onze tocht naar beneden begonnen, BAD IDEA! het begon terug harder te regenen en zelfs te bliksemen! it was like walking in a river!! toen we eindelijk helemaal doorweekt in het dorp aankwamen, viel daar de elektriciteit uit. dus we konden nergens eten :) we hebben wat tonijn, crackers en chips gekocht en zijn dan aan onze klim naar casa loma begonnen, gekkenwerk!! en zo blij toen we er waren en droge kleren konden aandoen! dan een geïmproviseerde maaltijd genuttigd en gekaart by candle light :p het heeft zijn charmes!! uitgeteld in onze hangmat beland en de volgende voormiddag lekker gechilld op de heuvel voor we terug naar school gingen. ZALIG mensen!! (en toen ik thuiskwam was ik ziek, maar da's een detail ;) i'm all better now, mijn roomies took good care of me!!)

alvast enkele pics, more to come on FB soon!!

biermanske zei

Er is er eentje heeeeeeeeeeeel jaloers, wow kel...en slapen in een hangmat en schrik om eruit te rollen en de berg af te rollen HILARISCH :)

Heb de sitejes bekeken van waar jw sleip en wat je gaan doen bent, chique man, echt droomplaatsjes...

Geniet voor mij bij en zie da ge nergens afrolt, inrolt...have fuuuuuun x

Joke Eeckhout zei

joepie, foto's! ik word op m'n wenken bediend ;)

't doet me denken aan Munduk! super dus! die hangmatjes: moet zalig geweest zijn... super sfeertje daar precies, ge doet da keigoe sociaalgewijs ;)

en keilief van uw roomies dat die uw meds gaan halen!

tot blogs!

x

Lucie zei

ZALIG!!! heerlijk om te lezen. Hier giet het ook, maar dat wordt hier helaas niet gevolgd door prachtige views, slapen in hangmatten of zwemmen.

Dus geniet ma wa extra voor ons ook he.

Ondertussen al begonnen met Spaanse les?

Anoniem zei

MOOI, ik kan ni wachten op de andere foto'tjes.
xxx
vitaya

Eef zei

Amai met die foto's krijgen we wel ineens een (zalig) beeld van uw avonturen. Voor mij ook zo'n houten hut met bangelijk uitzicht!!

Idd Lucie, regen genoeg hier ... en het enige wa wij te zien krijgen is ne regenboog :)

eep

Elisse zei

cavesa cavesa, dat woord bestaat niet zene! (sorry, de student in mij komt efkes naar boven). zó fijn uw kleine reisverslagen! En super foto's, ben zo benieuwd naar de rest!

Lief actually ... zei

W.A.A.U.W!
Zo avontuurlijk!
En zo grappig da ge schrik hebt om uit die hangmat te vallen. Haha :-)

Hier inderdaad ook stevig regenklimaatje, mijn eerste herfstdepressie is er al :-/

Ah, en het is waarschijnlijk pretty naïef om te denken da ge jaloers gaat zijn, maar volgende week eindelijk de BURGERIJ-date van Inge, Ann et moi!!! Please, be jealous, al was het maar een klein beetje :-)

Allee, enjoy, post more pics en tot...

L.

leslie zei

maar liefje naïefje toch, ik denk da ze op de moment liever in haar favo colombiaanse koffiebar zit zene :)

killy, kheb precies ineens wa stress om in hangmatjes te slapen. minca klinkt wel SUPER :)

Lief actually ... zei

@leslie: ik kon het toch eens proberen, hé :-/

@colombiatwin: not that you care, maar ik heb een ipaaaaaaad!! ecocheques, danku nextel. en update: nog altijd geen huis gekocht :-( wel al veel bezoekskes gedaan, ook leuk, ma toch... word nu wel ongeduldig.

Allee, snel new stories en pictures want anders blijf ik zagen over boring belgium, mwhoahahaha...

Have fun, kiddow!!!

L.

kelly zei

sofie: next year zal ik het zijn die jaloers is :p
joop: het kon nie blijven duren hé ;)
luce: net 2u spaanse les achter de rug en massa's huiswerk gekregen :) moet o.a. kinderboekje in spaans lezen, te grappig.
vitaya: check FB!
eef: sinds toen geen regen meer gezien hier!!
aaah elisse give me some credit :p CABEZA dus :p volgende keer schrijfde maar ineens het juiste erbij hé, educate me ;)
lief: enjoy de burgerij en doe ze allemaal de groeten! congrats met ipad ;) en zie maar da ge een huis hebt tegen dat ik terug ben :p
lel: 2de hangmatsessie achter de rug en da ging vlot! no stress!!