zondag 15 januari 2012

A straat

nee mannekes, nie weer ne post over kelly°lane :)
wel over A RUA in het M HKA
image of blue tango - miguel rio branco
deze schone tentoonstelling toont geen 'klassieke' kunst, wel kunst uit een maatschappij waar zo goed als alle leven op straat gebeurt, nl rio de janeiro.

bij mij bleven hangen:
  • het stapelbed dat nu tegen de gevel van het M HKA staat. in rio stond het tegen de gevel van de gallerij a gentil carioca, en hebben er daadwerkelijk mensen in geslapen! in antwerpen is 't wat koud blijkbaar..
cidade dormitório - guga ferraz
  • een filmpje over een ander kunstwerk dat diezelfde gevel sierde. de broers primo lééfden enkele weken 'op' deze muur! te gek gewoon :) misschien een waardige vervanger voor het MFL-huis? :)
    bij lief kan je een link naar een filmpje vinden!

à parede - gabriel en tiago primo

sem simpatia - paula trope
  • de installatie met straatplan van de favela's en levensgrote beelden
  • maguinhos - jorge mario jáuregui
zodus mensen, ik zou zeggen, ga zeker eens kijken, tis de moeite! wie er niet geraakt, weent niet, er is ook een app beschikbaar waar je al heel wat kan zien!

7 opmerkingen:

Lief actually ... zei

ik vraag mij af of er 3 presentatoren zo zot zouden zijn om in de belgische winter tegen de gevel van een gebouw te gaan wonen ;-)

Elisse zei

Jaaa ik wil gaan!! Ziet er super interessant uit!

pumps & luiers zei

goeie tip!

kelly zei

lief: ik denk van wel!
elisse en pumps&luiers: dit weekend gaan ladies! 't zit er al bijna op daar!
elisse, zijn die stom examens al gedaan?
for some weird reason kan ik nie meer reageren op uw blogpostjes :s pagina blijft altijd hangen, ERG hé! so far al getest op 2 computers. maar ik geef nie op ze ;)

SophieSweetVintage zei

Lijkt me super! Dat is nog eens out of the box denken! PS: ik heb de agenda aangepast hoor ;) Fijn weekend!

Elisse zei

Ik ben blij dat ge terug kunt antwoorden! Ben er dus niet geraakt spijtig genoeg, nog één examen te gaan (maandag) en dan is die HEL eindelijk gedaan!! Seg en waar blijven uw blogjes? *steekt vermanende vinger in de lucht*

kelly zei

i know, must set priorities straight ;)